Ενημέρωση

Στη δεκαετία του 1940 ο Abraham Maslow μας πρότεινε ότι ο άνθρωπος το μόνο που χρειάζεται είναι η αγάπη. Αναζητήστε την αγάπη σε όλες τις πιθανές μορφές και πείτε ένα ευχαριστώ σε όσους είναι ήδη δίπλα σας στους φίλους ή στην οικογένεια σας. Αναζητήστε την αγάπη σε όλες τις πιθανές μορφές και πείτε ένα ευχαριστώ σε όσους είναι ήδη δίπλα σας , στους φίλους ή στην οικογένεια σας. Αγαπήστε , φροντίστε ,δώστε αγάπη στον εαυτό σας , δώστε του στοργή ,αποκτήστε νόημα στη ζωή σας. Όταν αισθανθούμε αγάπη και ότι μας εκτιμάνε ,τα συναισθήματα αυτά συνολικά μας βοηθάνε να ανέβουμε πιο εύκολα στην πυραμίδα αναγκών του Μaslow. Σημαντικό είναι να αναφερθεί πως μόνο αν αισθανόμαστε αγάπη και μπορούμε να πετύχουμε την αυτοπραγμάτωση. Μόνο οι άνθρωποι , οι συνειδητοποιημένοι μπορούν να προσφέρουν υγιή αγάπη. Η αγάπη είναι μια δύναμη που κάθε άνθρωπος πρέπει να λάβει. Η λήψη και η γνώση της οδηγεί σε αυτοπραγμάτωση.

Η ιεραρχία των ανθρώπινων αναγκών είχε 5 βήματα . Στη βάση της βρίσκονται οι βασικές ανάγκες όπως οι βιολογικές ,ασφάλειας και προστασίας ενώ στην κορυφή βρίσκονται εκείνες που σχετίζονται με το ανήκειν ,αυτοεκτίμηση και αυτοπραγμάτωση. Η αγάπη είναι μια βασική ψυχολογική προυπόθεση για να αναπτύξουμε ικανότητες , η αγάπη μας εμποδίζει να βιώσουμε νευρωτικά συναισθήματα , να μειώνει τους φόβους μας. Η αγάπη είναι θεμελιώδες στοιχείο , οι άντρες και οι γυναίκες  που έχουν πετύχει την αυτοπραγμάτωση δεν επιδεικνύουν εγωιστική συμπεριφορά.  Με την αγάπη ο κόσμος χάνεται από την εχθρότητα και την καχυποψία.

 

Πηγή : psychologynow 

 

 

Άν νιώθεις μέσα σου άδειος , να ξέρεις ότι κανείς δεν είναι μόνος. Πολλοί άνθρωποι έχουν την αίσθηση του κενού. Τα συναισθήματα που έχεις όταν νιώθεις άγχος , στεναχώρια  , κατάθλιψη , ενοχή , ντροπή  και θυμός. Αν έχεις παραμελήσει τον εαυτό σου, πρέπει να απευθυνθείς σε ειδικό για να δεις τι το προκαλεί αυτό και να σου δείξει τρόπους διαχείρισης. Αρχικά τα βήματα  είναι τα εξής : θα πρέπει με καλοσύνη και συμπόνια προς τον εαυτό σας να παραδεχτείτε να καλύψετε το κενό σας με τρόπους που σας πάνε πίσω, εξερευνήστε τον εαυτό σας , τα όνειρα σου και τις επιθυμίες σας,  Φωτογράφισε τον εαυτό σου , πως δείχνεις , πως νιώθεις , σημείωσε τα συναισθήματα σου , αποδέξου τα χωρίς να καταφεύγεις σε αυτοκαταστροφικές συμπεριφορές. Πρέπει να ενθαρρύνεις τον εαυτό σας και να εστιάσεις στο θετικό συναίσθημα και απέβαλε αρνητικές σκέψεις . Προσπάθησε να βρεις την εσωτερική σου γαλήνη και ηρεμία στη ζωή.

Η ψυχολογία της εγκύου επηρεάζει την ανάπτυξη του εμβρύου

Η σχέση μητέρας και παιδιού ξεκινάνε πριν από την ημέρα της γέννησης. Μέχρι τα μέσα του 20ο αιώνα πολλοί επιστήμονες αγνοούσαν την ενδομήτρια εμπειρία αλλά η προγεννητική ψυχολογία αναγνωρίζει τη σοβαρότητα αυτής της περιόδου στη ζωή του ανθρώπου.  Αλλάζουν τα δεδομένα την έναρξη της ανθρώπινης εμπειρίας από τη γέννηση αντιθέτως αναφέρουν πως οι φυσιολογικές , οι συναισθηματικές αλλαγές μπορούν να επηρεάσουν τη διαμόρφωση της ανάπτυξης εμβρύου . Η μητρική αποδοχή ή άρνηση μπορεί εύκολα να κατανοηθεί ως η στάση και το συναίσθημα της γυναίκας μιας ανεπιθύμητης εμπειρίας. Με τον ίδιο τρόπο μπορεί να επηρεάσει και μια επιθυμητή εγκυμοσύνη. Η συναισθηματική διαθεσιμότητα μιας μητέρας μπορεί να επηρεάζει την εμβρυική ζωή. Με τον ίδιο τρόπο επιδρά στην ανάπτυξη του παιδιού , για παράδειγμα κάποιες μητέρες  που έχουν βιώσει απώλειες ή μορφές βίας έχουν χαμηλή ή καθόλου στήριξη από το περιβάλλον , φαίνεται στην ανάπτυξη του παιδιού , στην ανάπτυξη του εγκεφάλου ή τη λειτουργία του νευρικού συστήματος. (Rossen et al, 2018).

Η ψυχοσωματική κατάσταση της εγκύου αποτελεί μείζονος σημασία για την ανάπτυξη του παιδιού. Τα προσβάσιμα προγράμματα στήριξης και περιγεννητικής αγωγής μπορούν να οδηγήσουν σε ενίσχυση και διατήρηση ψυχικής και σωματικής υγείας.

ΥΙΟΘΕΣΙΑ ΕΝΟΣ ΠΑΙΔΙΟΥ

Η υιοθεσία ενός παιδιού είναι ένας τρόπος να μεγαλώσει ένα παιδί σε ένα σταθερό και οικογενειακό περιβάλλον. Με αυτή τη δυνατότητα πολλοί γονείς μπορούν να μεγαλώσουν ένα παιδί και να χαρούν την γονεικότητα. Σημαντικό είναι οι γονείς πριν μπουν στη διαδικασία υιοθεσίας ,να έχουν ξεπεράσει τα συναισθήματα ματαίωσης που νιώθουν όταν συνειδητοποιήσουν ότι δεν θα γεννήσουν παιδιά. Η οικογενειακή φροντίδα με την υιοθεσία παρέχει νέες σχέσεις και ευκαιρίες για τα παιδιά αυτά.

Η κατανόηση από τους θετούς γονείς θα βοηθήσει στην σωστή υποστήριξη των υιοθετημένων παιδιών για την ανάκαμψη από το τραύμα. Αν δεν αντιμετωπισθούν τα τραύματα μπορεί να εμποδίσουν τα παιδιά να δημιουργήσουν νέες σχέσεις. Τα βασικά συναισθήματα που βιώνουν τα υιοθετημένα παιδιά είναι η απώλεια και η θλίψη. Τα υιοθετημένα παιδιά μπορεί να βιώσουν απώλειες όπως την απώλεια βιολογικών προσώπων ή απώλεια φίλων. Για ένα υιοθετημένο παιδί είναι η δύσκολη η ανάπτυξη της ταυτότητας γιατί αναρωτιέται ποιος ο λόγος που υιοθετήθηκε , τι έγινε με τους βιολογικούς γονείς . Σύμφωνα με τον Borders, Penny 2000 ,  μελέτες έχουν δείξει αρκετά παιδιά έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση διότι νιώθουν ότι ίσως είναι ανεπιθύμητα.  Τόσο το υιοθετημένο παιδί όσο και οι θετοί γονείς βρίσκουν την εμπειρία της υιοθεσίας γεμάτη από συναισθήματα.

 

Η νέα τάση στο παιχνίδι , το οποίο διεγείρει όλες τις αισθήσεις του παιδιού με τη μόνη διαφορά ότι τα υλικά που χρησιμοποιούνται λερώνουν. Μέσω του συγκεκριμένου παιχνιδιού , το παιδί ακούει , αισθάνεται , αγγίζει και μυρίζει και έρχεται σε επαφή με χρώματα , υφές και σχήματα και μορφές. Μαθαίνει να υπολογίζει , να ομαδοποιεί , να ταξινομεί και να δημιουργεί μοτίβα. Το messy play ενισχύει τη φυσική περιέργεια των παιδιών και ασκεί τη λεπτή τους κινητικότητα. Επίσης τα παιδιά χτίζουν αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση με τον πιο διασκεδαστικό τρόπο. Κάποια υλικά που χρησιμοποιούνται είναι αφροί ,πλαστελίνες ,πηλός ,νερομπογιές, όσπρια και ρύζι.

Είναι μια ευκαιρία να μάθεις στα παιδιά πως να είναι υπεύθυνα και να συνεργάζονται με άλλα παιδιά σαν ομάδα. Το messy play δεν έχει σωστό ή λάθος. Τα παιδιά χρειάζονται τρόπους έκφρασης , εκτόνωσης . Προσφέρει σε όλους τους τομείς ανάπτυξης ,την αισθητηριακή ολοκλήρωση , την κινητική ικανότητα ,τη συναισθηματική έκφραση , τη γλώσσα και την κοινωνικοποίηση.

ΜΑΡΙΑ ΣΙΝΚ (ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ)

Για να ορίσουμε αρχικά τι είναι δυσορθρογραφία πρέπει πρώτα να αναλύσουμε τι είναι ορθογραφία. Ορθογραφία είναι ο τρόπος με τον οποίο πρέπει να γράφεται μια λέξη. Δηλαδή οι κανόνες ορθογραφίας που ακολουθούν οι λέξεις. Ωστόσο, όσα χρόνια και αν περάσουν κάποια παιδιά κάνουν λάθη και δυσκολεύονται να εφαρμόσουν κανόνες. Η δυσορθογραφία αποτελεί  ειδική μαθησιακή δυσκολία η οποία αποτελεί ειδική διαταραχή της μάθησης ορθογραφίας και κανόνων που τη διέπουν.

 Απαραίτητη προϋπόθεση για να κάνουμε αυτή την διάγνωση είναι να μην υπάρχει νοητικό ή αισθητηριακό έλλειμμα δηλαδή προβλήματα ακοής ή όρασης , ψυχιατρική διαταραχή και οι ευκαιρίες εκπαίδευσης να είναι επαρκείς. Η δυσορθρογραφία μπορεί να συνυπάρχει με την δυσλεξία και οποιαδήποτε άλλη μαθησιακή δυσκολία αλλά μπορεί να υπάρχει και μόνη της χωρίς να συνοδεύεται από εμφανείς δυσκολίες στην ανάγνωση. Το φαινόμενο της δυσορθρογραφίας σχετίζεται με τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει το άτομο στη διαδικασία της γραφής τόσο σε επίπεδο λέξης όσο και ανάγνωσης. Το κάθε παιδί έχει την προσωπικότητα του και διαφέρει γι' αυτό και χρήζει αξιολόγηση. Τα παιδιά που παρουσιάζουν αυτή την μαθησιακή δυσκολία χρειάζονται εξατομικευμένο πρόγραμμα διδασκαλίας. 

ΜΑΡΙΑ ΣΙΝΚ (ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ)